bakom kulisserna är allt värre


Satt och läste PH-Calles inlägg angående Mohamed Touzaris krönika om honom och om hur han sexobjektifierar Paow. Blir typ rörd och ledsen för Calles skull om hur även han trycks ner för att han har haft lite sex och för att han blev starstrucked. Mohamed undrar vad Calles mamma måste tycka om hur han objektifierar kvinnor eftersom hon själv är kvinna, och det gjorde typ lite ont i hjärtat när folk går på ens mamma respektive pappa. Jag vet hur jag själv går i taket när folk säger "din mamma" till mig, kalla mig vad du vill men tala aldrig om min mamma i nedlåtande ton. För man går ju inte bara på ens mamma, man går ju även på hur hon uppfostrat en, och man vet ju själv hur hon kämpat bara för att man ska ha det bra. Mohamed får ju jättegärna skriva sin krönika men att dra in Calles mamma i det hela var ju överdrivet tycker jag.
 
Det är ju inte så att Calle är den enda som säger och visar att han vill ha sex med Paow, det är ju även Kristian som blir besviken, och det är verkligen inte så att Paow vägrar, det är ju snarare tvärtom, hon vill ju. Jag skrev i någan nedanstående inlägg om feminism och varför feminister bör finnas, jo det är för att båda män och kvinnor ska ha samma rättigheter, inte att kvinnor ska ha bättre rättigheter än män. Det är nog en av de stora sakerna till att så många är emot feminism, främst män, de har missförstått. Kvinnor har just nu sämre rättigheter i både lön, sport, jobb osv, därför kämpar vi mer för att det ska bli jämnlikt, detta är ju förihelvete statistiskt bevisat. Vi vill inte att kvinnor ska vara BÄTTRE än män, vi vill vara JÄMNLIKA.
 
Men egentligen vad vet jag om hur Paow och Calle är, det är ju bara en bild jag har sett som TV3 har målat upp. Vi vet egentligen ingenting om dessa indivder och ändå vill vi döma dom har vi kan? Avgå förihelvete, vi är bättre än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback