för ett år sen

En bild för ett år sedan. //  Kan egentligen sova men det är så mycket tankar som flödar ändå, tänker tillbaka till hur jag var för ett år sedan och jämför det med hur jag är nu. För exakt ett år sedan var jag så lycklig, hade inga känslor eller ägnade aldrig en till tanke på någon annan än mig själv. Jag var i fokus. Men för 11 månader sedan så förändrades allt det, jag kan fortfarande se bilder på honom och känna att det vrider lite i hjärtat. Jag vill aldrig vara beroende av någon igen, inte så mycket, och jag vet att jag skriver det som om det är enkelt, men egentligen så är det ganska jobbigt för man styr inte det av sig själv.
   Jag tänker på mig själv nu och undrar vad som har förändrats jämfört med ett år sen, jag tror att hur mycket jag sårades av mitt ex när vi gjorde slut har format mig så otroligt mycket. När jag ligger med folk nu vill jag inte ens veta namnet på de. För jag vill på något sätt inte ens forma någon känsla alls. Jag ligger på grund av behov, släcka törsten, inte för kärleken. Jag vill inte veta om hans drömmar eller tankar, för när man väl vet det så är man fast.
   Just nu vill jag andas luften av fri vilja, jag vill inte vara bunden till någon. Jag vill kunna lägga mig på natten och inte ägna en enda tanken åt en kille, för det är inte riktigt så det funkar. Livets mening är inte kärlek, det har jag i alla fall listat ut. Det kanske är en del av livet men det är klart som fan inte meningen med att leva, det hade ju bara varit tragiskt om det var det.
   För sju månader sen blev jag krossad så in i helvete, jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera så allt jag kunde göra var att vända mig till bloggen och mina närmsta, och skriva allt jag ville ha sagt. Och man kan ju tänka sig att orden tar slut, men det gjorde dom inte, och de månaderna som följde var verkligen det jobbigaste jag hade varit med om i mitt liv, hitills. Men nu känner jag mig ganska hel igen, eller hur hel kan man vara när man inte ens vill veta namnet på de man ligger med. Haha.
 
Här har ni en låt jag hittade för ett år sedan. Fortfarande en favorit:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback