#240

Jag lovar er att ett tag kommer man fastna i den världen där man släpper allt, där man tycker att det är okej att möta nya läppar varenda kväll, där man misshandlar sin njuren med allt gift, där man tillåter sig själv att gå under. Och då lovar jag er med heder och samvete att det faktiskt är okej, det är faktiskt lugnt om du gör allt det. Du får göra vad fan som helst som får dig att må bra för stunden. Skit i den bakfyllan som du får dagen efter, skit i all ånger du får över de nya läpparna du mött kvällen innan, skit i allt det. För jag vet inte vad som händer i framtiden, och jag försöker inte blicka tillbaka på vad som hänt, jag vill leva precis nu. Och vad du säger till de som ger dig sneblickar ute på krogen? Du ler åt dom, för du har allt dom aldrig kommer att ha. Vad du ska säga till dina vänner när dom inte tycker att det är okej att du faktiskt går under ett tag? Du säger: "Fuck you, stick härifrån." Sånna människor behöver du inte i ditt liv, du är den som bestämmar, du ska hålla pennan medan du skriver historian om ditt liv, inte någon annan. Ta vara på tiden, älska dig själv, älska andra också, men främst dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback